Rabu, 18 Jun 2014

Bakar Rambut Untuk Cantik?

Seorang supermodel Brazil yang pernah memperaga untuk jenama terkenal Victoria Secret. Barbara Fialho, mendedahkan dia menggunakan cara Velaterapia - prosidur ini menggunakan cara yang agak bahaya iaitu menggunakan api terbuka untuk membakar rambut yang bercabang.
Mane event: Model Barbara Fialho, pictured at the 2013 Victoria's Secret Fashion Show, revealed that she 'cauterizes' her hair to maintain its healthy shine




Fialho menambah rakan rakan supermodelnya turut menggunakan perkhidmatan ini yang ditawarkan di sebuah salon rambut di Sao Paolo.

Laman web Laces menjelaskan api itu melecurkan rambut yang dibakar, meninggalkan laluan khasiat dan membuang rambut yang bercabang serta kecacatan yang berpunca dari menyikat rambut dan bahan kimia lain. 

Pakar tempatan bersetuju prosidur ini menjadi pilihan ramai wanita cantik di Brazil. 

"Seperti tidak percaya, anda tidak memotong pendek rambut anda tetapi anda memegang bahagian yang dirawat, rambut anda terasa sihat dan lembut" kata editor Vogue Brazil, Victoria Ceridono
Let It Burn: A candle is used to trim split ends in velaterapia


Menurut Elle.com, proses tiga jam ini akan membuka folikel rambut, membuatkan ia senang dirapikan. 
Fialho, yang turut memperagakan busana mewah Naeem Khan dan Temperley London, berkata Velaterapia sebenarnya sangat lembut dari rawatan alternatif yang lain. beauty is pain kan? 

Tetapi apa-apa pun, jangan cuba dirumah ya.
Sumber DailymailUK

0 ulasan:

Catat Ulasan