Rabu, 30 April 2014

KLIA2 Pusat Membeli-Belah Terbesar



Terminal KLIA2, yang akan dibuka 9 Mei ini, akan menjadi lapangan terbang yang pertama akan mengetengahkan pusat membeli belah berskala besar.

Terminal ini mempunyai ruang runcit terbesar di dunia. 


Secara keseluruhan, ruang runcit di Gateway@KLIA2 merangkumi 13.6% dari seluruh ruang di KLIA2. Ia mengatasi Lapangan Terbang Changi yang mempunyai 6.7% ruang runcit.


"Konsep lapangan terbang-dalam-pusat membeli-belah adalah satu eksperimen yang sangat besar tetapi saya percaya ia akan berjaya. Walau bagaimanapun, ia mungkin memerlukan sedikit masa, Kita bercakap tentang separuh daripada Mid Valley Megamall di lapangan terbang. saya menjangkakan terdapat empat hingga enam bulan lagi kita akan berjaya." tambah Mohshin yang melawat lapangan terbang baru minggu lepas.

Jenama yang akan mengambil penyewaan di KLIA2 termasuk Jaya Grocer, Giordano, MPH, Vincci, FOS, antara yang lain.
Lapan puluh satu undi untuk makanan dan minuman dan 26 lot untuk perkhidmatan juga akan ditawarkan di lapangan terbang baru.

KLIA2 merupakan lapangan terbang hibrid pertama di negara ini, dengan keupayaan untuk berkhidmat sehingga 45 juta penumpang setahun.Ia telah dirancang untuk dibuka pada September 2011 tetapi telah ditangguhkan lima kali.


http://english.astroawani.com/budget/news/show/klia2-biggest-airport-in-a-mall-34931

0 ulasan:

Catat Ulasan